میم تنها
میم تنها

میم تنها

طوطی پر ادای میم

من یه طوطی دارم که دقیقا شکل همین عکسیه که گذاشتم... این طوطی برای خودش داستان داره که اگه شد شب حتما میگم...

.

.

.

سخن روز

*بیشتر کسانی موفق شده اند که کمتر تعریف شنیده اند. (امیل زولا)*

میم کتابخوان (9)

گفتم هفته گذشته خودمو با خرید یه کتاب ذوق زده کردم... یعنی کلی خوشخوشانم بود که بیست تومن دادم بعد مدتها برای خودم یه رمان خریدم... حالا کلی پشیمونم از اینکه اون بیست تومن دور ریختم... واقعا نمی ارزید... تسلیم نگاه از هایده حائری... کار در حد بسیار مبتدی نوشته شده بود و اصلا از نویسنده توقع یه همچین اثری نداشتم... تکرارهای مدام، موضوع کلیشه ای که حتی خوب هم پردازش نشده بود... من سه کتاب دیگه از نویسنده خوندم که واقعا دوسشون داشتم اما این کتاب ابدا در حد نوشته های ایشون نبود و خواننده رو ناامید میکنه... به جای اینکه ما شاهد پیشرفت قلم نویسنده باشیم ضعف زیادی در نوشته میبینیم... حتی با وجود اینکه مواردی که معمولا در رمان های دیگه زیر تیغ سانسور میرن تو این رمان دیده میشه اما باز هم خواننده رو جذب نمیکنه...

خورش مرغ و لوبیا چشم بلبلی به روش میم

امشب میخوام این خورش که یکی از محبوب ترین غذاهای من و پدرمه درست کنم، طرز تهیه خیلی ساده ای داره و مزه فوق العاده خوبی، امتحانش بکنید و مشتری بشید...

مواد لازم:

مرغ سه تکه (بسته به سلیقه ران یا سینه مرغ، من از هر دو استفاده میکنم)

لوبیا چشم بلبلی یک لیوان

آلو بخارا یک لیوان

پیاز یک عدد درشت

رب گوجه فرنگی دو قاشق غذا خوری

نمک و روغن به میزان لازم

زعفران به میزان دلخواه

طرز تهیه:

توجه: لوبیا چشم بلبلی رو از چند ساعت قبل خیس میکنیم و تا موقعی که میخواهیم غذا رو آماده بکنبم چند بار آب اونو عوض میکنیم، این کار کمک میکنه تا بوی نامطبوع لوبیا گرفته بشه.

پیاز ریز خلال شده رو سرخ میکنیم و مرغهارو بهش اضافه میکنیم و خوب تفت میدیم، کمی که مرغها سرخ شدن رب گوجه بهش اضافه میکنیم و باز هم خوب تفت میدیم تا هم بوی خامی رب گرفته بشه هم غذا خوشرنگتر بشه... حدود دو لیوان آب به مرغ اضافه میکنیم و وقتی که به جوش اومد لوبیایی که از قبل خیس کردیم و آبشو خالی کردیم به مرغ اضافه میکنیم و با شعله کم میگذاریم تا غذا بپزه... نیم ساعت آخر طبخ آلوهایی که شستیم و چند دقیقه خیس کردیم به خورش اضافه میکنیم... چند دقیقه قبل از سرو غذا بر اساس ذائقه ترشی و شیرینی (اگر ترش بود کمی شکر اضافه میکنیم) غذارو اندازه میکنیم و میگذاریم یه جوش دو دقیقه ای بخوره. در صورت تمایل میتونید از زعفران هم برای عطر و طعم بیشتر استفاده کنید اما من خودم شخصا بدون زعفران این غذا رو دوست دارم و شکر هم اضافه نمیکنم. 

پلوی کته رو با این غذا ترجیح میدم و البته سبزی خوردن.