میم تنها
میم تنها

میم تنها

قورمه سبزی با لوبیای چشم بلبلی

قورمه سبزی که معمولا درست میکنم با لوبیا قرمزه اما این یکی مدل هم که با لوبیا چشم بلبلی درست میشه خیلی خوشمزه و خوش خوراکه... در واقع این مدل قورمه سبزی توی شهر پدری من مرسومه...

 

مواد لازم:

گوشت نیم کیلو خرد شده

سبزی قورمه یک کیلو

پیاز یک عدد بزرگ

لوبیا چشم بلبلی یک لیوان

لیمو عمانی پنج شش عدد

زردچوبه یک قاشق غذا خوری سر خالی

طرز تهیه:

* سبزی قورمه رو پاک میکنیم و ریز خرد و توی روغن کافی خوب سرخش میکنیم و کنار میذاریم... یادمون هست که آخرای سرخ شدن بهش یه کمی نمک  و زردچوبه اضافه کنیم...

*لوبیا چشم بلبلی باید چند ساعتی خیس بشه و توی این مدت چند بار هم آبش عوض بشه... بسته به جنس لوبیا زمان اضافه کردنش به خورش فرق میکنه...

*گوشت و پیاز خلال شده رو توی قابلمه روی حرارت میزاریم و کمی نمک هم بهش میزنیم و در قابلمه رو میبندیم...چند باری همش میزنیم و آب پیاز که کشیده شد با یکی دو قاشق روغن تفتش میدیم... پیازها که رو به قهوه ای شدن رفت زردچوبه رو میریزیم روش و بازم یه تفت کوچولو میدیم و آبو بهش اضافه میکنیم و بعد جوش اومدن در قابلمه رو میبندیم و حرارت زیرشو کم میکنیم تا آروم آروم بپزه...

* نیم ساعتی که از پخت گوشت گذشت سبزی سرخ شده رو بهش اضافه میکنیم... اگر لوبیاها دیر پز هستن تقریبا هم زمان با سبزی به خورش اضافه میکنیم... ولی بیشتر مواقع لوبیا زودتر میپزه برای همین اواسط پخت اونو میریزیم توی خورش... یک ساعت مونده به کامل شدن پخت هم لیموها رو سوراخ میکنیم و میندازیم توی خورش... دیگه کار ما تموم شده و باید منتظر جا افتادن قورمه سبزیمون باشیم...

  

نظرات 2 + ارسال نظر
مرموز پنج‌شنبه 22 خرداد 1393 ساعت 16:05

مامان منم بعضی وقت ها با چشم بلبلی درست می کنه داداشم خیلی دوست داره ولی من لوبیا قرمز رو ترجیح میدم
مامانم یه جور رشتی رو هم درست میکنه توی قورمه سبزی ، بادمجون و گوجه فرنگی هست من عاشق این قورمه سبزی رشتی ام

ببین فقط مگه نمک رو تو غذاهای گوشتی نباید آخر اضافه کرد ... آخه شنیدم گوشت نمیپزه اگه اول بزنی ... من فقط در حد تئوری بلدم مامانم اینا که رفته بودن مکه من مجبور بودم غذا درست کنم ، نمیدونی چه افتضاحی بود!!!
از لیمو عمانی خاطره خوبی ندارم یه بار در حد وحشتناکی قورمه سبزیمو تلخ کرد

من مدل بادمجونیشو شنیدم اما نخوردم تا حالا...
راستش من بیشتر غذاهام به روشیه که از مامانم یاد گرفتم... مامانم هم همیشه نمکو اولش به گوشت اضافه میکنه و انصافا هم خوشمزه تر میشه...امتحان هم کردم که نمکو آخر پخت اضافه کنم اما به نظرم اولش بهتر شده خورش... این مدل غذاهارو به شیوه سنتی که درست بکنی میتونی مزه واقعیشو بفهمی و لذت ببری از خوردنش... لیمو عمانی همچین بلایی سر منم آورده

امین دوشنبه 19 خرداد 1393 ساعت 14:58

با لوبیا چشم بلبلی درست میکنید قرمه سبزی رو

سلام
عکسا خوب نبودن مریم


سلام
کدوما؟؟؟؟؟؟ اونایی که تو وبت بود آیا؟؟؟؟؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد