میم تنها
میم تنها

میم تنها

کیک با مارمالاد کدو حلوایی و آرد ذرت

امروز به روایتی ولادت پیامبر اکرم (ص) هست. منم به همین مناسبت این کیکو درست کردم و فکر کردم قول دستور کیکی که داده بودم عملی بکنم تا کام همتون شیرین بشه.

برای کیک مارمالادی من تا حالا دو تا دستور پخت امتحان کردم که به نظرم هر دو خوب بودند.

تو این پست دستور پخت کیک مارمالاد کدو حلوایی و آرد ذرت رو براتون میذارم که به نظر خودم فوق العاده خوشمزه و دلچسبه.

مواد لازم:

 آرد ذرت یک پیمانه (پیمانه ای که برای برنج معمولا استفاده میشه حدودا یک فنجان چای معمولی نه از اون ریزه میزه ها)

آرد شیرینی 2 پیمانه

شکر و شیر و روغن مایع هر کدام یک پیمانه

تخم مرغ 3 عدد متوسط

وانیل نصف قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری

مارمالاد کدو حلوایی یک پیمانه

طرز تهیه:

*من همزنمو یکی دو هفته پیش سوزوندم بنابراین در یک اقدام کاملا هوشمندانه از میکسر (همون مخلوط کن خودمون که باهاش شیر موز یا آب طالبی درست میکنیم) برای زدن مواد استفاده میکنم البته فعلا، تا یه فکری برای همزن بکنم.

خوب این تو دلم مونده بود باید میگفتم که چه میم باهوشی هستم.

1- تخم مرغ ها رو همراه شکر و وانیل داخل میکسر بریزید و با درجه بالا بذارید شروع به کار بکنه. همین جور که اونا دارن مخلوط میشن شما فرو رو درجه 180 درجه روشن بکنید (حتما چک بکنید که داخل فر چیزی نباشه که بسوزه و کار دستتون بده).

2- همینطور که چشمتون به تخم مرغ ها هست بیاید سراغ مواد خشک (آرد ذرت و آرد شیرینی یا سفید و بیکینگ پودر) و سه چهار بار خوب اونهارو الک بکنید و بذارید کنار.

3- چون معمولا شیر از داخل یخچال بیرون میاد پس خیلی سرده و برای متعادل کردن دماش داخل مایکرو برای 30 ثانیه بذارید (به قدری که فقط نیم گرم بشه و وقتی انگشت داخل شیر میذارید یه گرمای خیلی ملایم حس بکنید).

4- تو تمام این مدت حواستون به میکسر باشه و دو سه بار اونو خاموش و روشن بکنید که مواد خوب مخلوط بشن. زمانی که رنگ مخلوط شکر و تخم مرغ کرمی رو به سفید و حجم مخلوط دو برابر شد، روغن مایع رو بهش اضافه بکنید و یک دقیقه زمان بدید تا هم بخوره. حالا این مایع غلیظ رو داخل یه کاسه بزرگ خالی بکنید و نیمی از شیر رو بهش اضافه کنید و هم بزنید. (فقط در حدی که شیر و مایع با هم ترکیب شدن کافیه)

5- کمی از ترکیب آردمون به این مایع به دست اومده اضافه کنید و دورانی هم بزنید. به همین صورت باقی شیر و آرد رو هم اضافه کنید.

6- ته ظرف (هر ظرفی که میتونید توی فر بگذارید و اندازه اون مناسب هست) کمی چرب کنید و روی اون آرد بپاشید. آرد اضافه رو از ظرف خالی کنید.

7- دو سوم از مایع کیک رو داخل ظرف کیک بریزید و خیلی آروم مارمالاد کدو حلوایی رو با قاشق با فاصله های کم روی اون پخش کنید. بقیه مایع کیک رو هم بریزید روی این مارمالاد و حالا ظرفو بذارید توی فر.

8- حالا دیگه باید حدود 45 دقیقه تا یک ساعت منتظر بشید تا پخت کیک کامل بشه و از فر بیاریدش بیرون و با چای یا قهوه میل کنید. گوارای وجود

*در مورد مارمالاد بگم که من کمی مربای کدو حلوایی درست کرده بودم که کسی از اون استقبال نکرد و اونو با آسیاب میکسر پوره کردم و با این ترفند به خورد اهل خونه دادم و انصافا هم کیک خوشمزه ای از آب در اومده بود.

*برای اینکه بفهمید پخت کیک کامل شده بعد از زمان داده شده کمی در فر رو باز کنید و یک چنگال یا سیخ چوبی در کیک فرو کنید. اگر چیزی بهشون نچسبیده بود کیک کاملا آماده است.

*برای تزئین این کیک میتونید از کمی دارچین استفاده کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد